Home » , , » Manchester City Otomatis Ke Liga Champions

Manchester City Otomatis Ke Liga Champions

Agen Bola Terpercaya-perjalanan Queens Park Rangers (QPR) dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) berakhir dengan cara yang menderitakan apabila mereka dibelasah 0-6 oleh juara musim lalu, Manchester City di Eastlands, semalam dengan pe­nyerang antarabangsa Argentina, Sergio Aguero meledak hatrik.

Kekalahan besar itu meletakkan QPR berada di tangga terbawah, sembilan mata daripada zon selamat dan memandangkan hanya dua perlawanan lagi yang tinggal, maka mereka secara rasmi bakal mengikut jejak langkah Burnley yang terlebih dahulu tersingkir ke Liga Kejuaraan walaupun menang 1-0 ke atas Hull, Sabtu lalu.

Sebaliknya Manchester City mencatatkan kemenangan penting mudahkan lolos otomatis ke ajang Liga Champions musim depan setelah ungul 6-0 Minggu (10/5) malam WIB.

Harapan QPR di awal permainan, berharap buat skuad kendalian Chris Ramsey untuk menyelamatkan diri daripada zon penyingkiran namun harapan itu musnah lebih awal apabila City hanya mengambil masa selama empat minit mendapatkan gol pertama melalui Aguero yang merupakan penjaring terbanyak liga, musim ini.

Mudah mengatasi terjahan pertahanan QPR, dia menewaskan penjaga gol, Robert Green sebelum Aleksandar Kolorav menggandakan kedudukan menerusi tendangan bebas pada minit ke-32.

Aguero mengubah kedudukan City berada dalam kedudukan selesa apabila menjaringkan gol kedua peribadi pada minit ke-50 ekoran kegagalan pemain dari Korea Selatan, Yun Suk-Young mengeluarkan bola daripada kawasan bahaya daripada David Silva.

Hari mengerikan buat QPR berterusan apabila Silva dijatuhkan di dalam kotak penalti dan Aguero melengkapkan hatrik apabila dia mengambil sepakan terbabit pada minit ke-65 sekali gus menjadi jaringan ke-25 dalam liga, musim ini.

Kemudian, Aguero menjadi arkitek kepada James Milner yang mencipta gol kelima City pada minit ke-70 dan Silva menyempurnakan hari penuh malang buat pemilik QPR, Tan Sri Tony Fernandes selepas dia meraikan jaringan keenam, tiga minit sebelum permainan berakhir.

Satu lagi slot pasukan yang bakal tersingkir masih terbuka antara Hull City, Newcastle, Newcastle, Sunderland, Leicester City dan Aston Villa.
Bergabung dengan kami di sini
Share this article :

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

 
Support : Creating Website | bola388 | Mas Template
Copyright © 2013. Berita dan Prediksi Bola - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by bola388
top sites
top sites